18-04-2023

Join our Team!!!

Wij van Stichting IJzersterk zijn op zoek naar een aanvulling van ons bestaande bestuur.
Dit gaat om de functie penningmeester en om een algemeen bestuurslid, beide op vrijwillige basis.

De functieomschrijving van penningmeester is als volgt:
Penningmeester houdt de financiële kant van de stichting bij, dit houdt onder andere in rekeningen betalen, het saldo in de gaten houden en updates geven aan medebestuursleden, uitbetalingen
voor onderzoek doen, donaties bijhouden en het jaarverslag maken.
Wij vragen hiervoor iemand die affiniteit heeft met financiën en met onze stichting.

Wat betreft het algemeen bestuurslid zoeken wij een creatief iemand die zich vooral met de (Sociale) Media kan bezighouden. Het up to date houden van Instagram, FaceBook, de website, de media
opzoeken bij bijvoorbeeld evenementen en eventuele merchandise opzetten.

Wij komen ongeveer 4 x per jaar fysiek bij elkaar voor een vergadering, tussendoor nog een enkele keer via Teams wanneer er iets urgents besproken of besloten moet worden.

Heb jij interesse of misschien nog vragen mail dan naar
[email protected] en kijk ook in jouw omgeving of daar
misschien een cijfer vreter of creatieveling tussen zit!

Samen staan wij sterker,
Als een team gaan wij dit aan.
Als alles in de wereld omvalt,
Blijven wij naast je staan.

RSIN/KVK

RSIN: 853818538

KVK: 60228342

Angelique Pots

Nathalie Damman

Elise Pots

Alie Nagel

Joost Schimmel

Algemeen Bestuurslid

Schelf 36

1771 PG Wieringerwerf

e-mail: [email protected]

Doelstelling

• Wij steunen het wetenschappelijk onderzoek naar NBIA, met als doel het vinden van de oorzaak van deze ziekte en een bijpassende behandeling
  • Het geven van voorlichting over NBIA, met als doel mensen bewust te maken van het bestaan en de ernst van deze ziekte.
  • Het opzetten van lotgenotencontact

Beleidsplan

Stichting IJzersterk organiseert zelfstandig activiteiten om geld in te zamelen ten behoeve van de doelstellingen. Het beleid is erop gericht dat er geen kosten worden gemaakt en diensten in natura worden verleend door sponsoren.

Stichting IJzersterk ziet een veelheid aan ziektebeelden bij kinderen en volwassenen met NBIA. Eén medicijn zal vermoedelijk niet genoeg zijn om alle verschillende aandoeningen te genezen; er zal een veelheid aan medicijnen en therapieën nodig zijn. Daarom steunt Stichting IJzersterk meerdere onderzoekers en instituten die onderzoek doen naar deze ziekte en de verschillende therapieën en medicijnen.

De evenementen van Stichting IJzersterk worden volledig georganiseerd en uitgevoerd door vrijwilligers. Door de vrijwillige inzet op alle niveaus heeft de Stichting geen salariskosten, beloningsbeleid of management fees. Zo blijven de kosten van de evenementen zo laag mogelijk, blijft er zo weinig mogelijk geld in de organisatie hangen en kan er meer opbrengst naar onderzoek.

Stichting IJzersterk werkt nauw samen met de NBIA Alliance. Samen met de NBIA Alliance worden onderzoeken naar NBIA financieel gesteund. Onderzoeken die in aanmerking komen voor financiering, worden beoordeeld door een onafhankelijke medische adviesraad. Deze adviesraad ontvangt hierover op geen enkele manier een vergoeding. De samenstelling van de adviesraad varieert afhankelijk van de te beoordelen aanvragen. Dit om belangenverstrengeling te voorkomen.

Stichting IJzersterk tracht zo transparant mogelijk te zijn naar haar sponsoren, vrijwilligers en deelnemers en vraagt dit ook van haar partners. Deze transparantie moet volledig zichtbaar zijn in de projecten die ondersteund worden. Zonder dit inzicht wordt geen bijdrage geleverd aan een project.

Financieel jaaroverzicht

Jaarverslag